Известие

Collapse
No announcement yet.

смяна на ремък на Алфа 156 1.8ТС мотор CF2

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • смяна на ремък на Алфа 156 1.8ТС мотор CF2

    Как се сменя ангренажния ремък на Алфа 156
    От къде се разхлабва (натяга) ремъка с каналите, и след това ангренажния ремък. Къде са белезите за зацепване. Двата разпределителни вала трябва ли да се фиксират един спрямо друг при смяна на ремъка. Изобщо как става процедурата.

    И още - от къде мога да си намеря книга за техническо обслужване и ремонт на Алфа 156.
    Интересува ме ел. инсталацията, двигателя , и т.н.
    Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

  • #2
    сменя се в сервиз
    теоретично можеш и сам
    белези няма
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      а защо само теоретично, на практика не става ли, какво мога да сбъркам
      Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

      Comment


      • #4
        Понеже няма белези на валовете, ремъка се зацепва със специални пети в сервиз. Иначе става и с белези да си направиш, ама откъде си сигурен че са били зацепени правилно преди
        Alfa Romeo 145 1.3 boxer-ex,146 1.4 16V-ex,156 1.8TS- ex, RAV4- ex, ML270 CDI-ex 159 3.2 V6 Q4 ex,ML270 CDI-ex, Infiniti ex 30 ex. Alfa Romeo Stelvio First edition.

        Comment


        • #5
          ами почти съм сигурен че е зацепен правилно защото 99% мисля че е оригиналния ремък (разните му подложни шайби не бяха размествани).
          а иначе трябва да си бележа зъбите на стария ремък и новия да го направя по тях - нали така.
          Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

          Comment


          • #6
            Да, успех. И си смени и водната помпа, и кита за вариатора
            Alfa Romeo 145 1.3 boxer-ex,146 1.4 16V-ex,156 1.8TS- ex, RAV4- ex, ML270 CDI-ex 159 3.2 V6 Q4 ex,ML270 CDI-ex, Infiniti ex 30 ex. Alfa Romeo Stelvio First edition.

            Comment


            • #7
              А за кита на вариатора е почти сигурно че ще ти трябват пети а за ангренажа колегите са прави миже ти да си направиш белези и да го зацепиш но белезите да са поне по 2 на колело и ако не си сменял ремъци преди това не се захващай за а не сбъркаш някъде. Иначе се сваля пистовия ремък като се натегне роклата да освободи махасе шаибата на коляновия вал на пистовия ремъкмахат се пласмасовите капаци мисля че и гредичката на тампона на двигателя се маха правиш белези натягаш оптяжната ролка за да изкараш ангренажа сменяш ролките и по обратен ред. Ще трябва да и маш от еврейските звезди гидория иначе няма да можеш да се справиш.
              156 1,8 ТS 99
              Nissan Murano 2005

              Comment


              • #8
                благодаря на всички
                вече съм подкован за смяната
                Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                Comment


                • #9
                  Подкован;или ще зарадваш някой сервиз ако не успееш да го зацепиш правилно.Успех.
                  Алфа 145 2000г.1.6тс 120кс с чипче
                  Кавазаки 1000к 130кс малко повече върви от алфичката

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от n_netov
                    ами почти съм сигурен че е зацепен правилно защото 99% мисля че е оригиналния ремък (разните му подложни шайби не бяха размествани).
                    а иначе трябва да си бележа зъбите на стария ремък и новия да го направя по тях - нали така.
                    Колега, не мисля, че ремъкът ти може да изкара от 2001г. досега, дори да е с относително малък пробег. В тази връзка - на мобиле.де има доста голям брой Алфи с ТС двг със скъсан ангренажен ремък, щото швабите не го сменят навреме (даже ако е сменен го пишат, все едно е някаква екстра ). Според Алекс Ауто смяната се прави на 40 к. км. или 2 години. Някой има ли инфо за каталожните изисквания?
                    2014: Deutschland über alles

                    Comment


                    • #11
                      на твойта поръчковата не знам как се сменя

                      иначе сервизните изисквания съм ги пуснал тук отдавна
                      ма тая търсачка за тищо я немате

                      цък
                      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от търтей
                        на твойта поръчковата не знам как се сменя

                        иначе сервизните изисквания съм ги пуснал тук отдавна
                        ма тая търсачка за тищо я немате

                        цък
                        Е брао, значи като на немските тупалки го дават 3г./60к
                        Аз на моята не го сменям сам, а ходя в сервиз и то не във всеки, щото нали е поръчкова...
                        2014: Deutschland über alles

                        Comment


                        • #13
                          дадада
                          12 еърбега
                          мога ли да забравя
                          точно с 4 повече от най-лъскавата 159
                          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                          Comment


                          • #14
                            И с влагомер, който мери влажността и предупреждава за заледявания.
                            Alfa Romeo 156 1.8 T.S,'98
                            ZAZ Tavria 1.1, '95 - взеха я
                            Pinky: "He that is gentle to the brutal will end up being brutal to the gentle"

                            Comment


                            • #15
                              И така за любителите като мен, ремъка се сменя по следния начин:
                              ТРЯБВА ДА СТЕ УБЕДЕНИ ОБАЧЕ, ЧЕ СТАРИЯ РЕМЪК Е ЗАЦЕПЕН ПРАВИЛНО!!!!!
                              1.Маха се кората под двигателя - 8 винта
                              2.Маха се страничната кора - до дясната предна гума - 2 видии.
                              3.Маха се кожуха на ръмъка с каналите. Крепи се на два винта (шестостенен ключ) и една гайка завита на компресора на климатроника.
                              4. Маха се ремъка с каналите - на хидравликата, генератора и т.н. За целта с ключ 15 се завърта обтяжната ролка в посока против часовата стрелка, при което ремъка се освобождава и може да се извади.
                              5.Отвива се паразитната ролка на същия ремък - също с ключ 15. Ролката има пластмасова капачка, която се маха с леко усилие упражнено с отверка.
                              6.Оттягат се четирите винта на ремъчната шайба на коляновия вал. Винтовете са торкс 50. Може да включите на 5 скорост и с рязко усилие винтовет се отвиват. Махате шайбата.
                              7.Маха се капака на ангренажния ремък. Завит е с 4 винта торкс и 4 винта шестостен. Достъпа до някой от винтовето е възможен само след махане на ролката от стъпка 5 и шайбата от стъпка 6. Двата винта с шестостени вече сме ги махнали в стъпка 3.
                              8.Прекарваме двигателя на белези (белези има обаче само на маховика и на ремъчната шайба на изпускателните клапани. На шайбата на смукателните клапани белези няма - затова казах в началото че трябва да сте сигурни, че зацепването е правилно). Аз прекарването на белези го правя по следния начин: Вдигам колата на крик - предно дясно, включвам на 5 предавка и въртя колелото на ръка (също става и без да се вдига на крик и без да е на скорост, а се върти болта на коляновия вал с ключ 19 по посока на часовниковата стрелка. Лично аз обаче това не го харесвам защото се натоварва болта и евентуално може да се скъса - много малко вероятно, но - "страх лозе пази"). И така продължаваме - прекарваме белега на маховика да съвпадне с отметката "0" върху корпуса на съединителя, като предварително сте махнали гумената тапа за да виждате белега. Едновременно с това трябва да се прекара и белега на шайбата на изпус. клап. да съвпадне с белега върху главата (това е едно кръгче с точка в средата- намира се отляво на шайбата). Изключваме от скорост и пускаме колата от крик. От тук нататък колата не се включва на скорост за да не стане ГАФ!!! Проверяваме пак да не са се разместили белезите.
                              ДОБРЕ Е И ЕДНАТА КЛЕМА НА АКУМУЛАТОРА ДА СЕ ОТКАЧИ ЗА ДА НЕ БИ НЯКОЙ ДА СЕ СЕТИ ДА Я ПАЛИ ПРИ ОТКАЧЕН РЕМЪК!!!!!!
                              9.Бележим положението на ремъка спрямо шайбите (на коляновия вал и двете шайби на двата разпределителни вала) с различен брой точки (да не се изтриват лесно) за всяка шайба, като е хубаво да започнат от поне три (за по сигурно). Бележите и ремъка и шайбите естествено.
                              10.Развивате обтяжната ролка - ключ 13. Хубаво е да погледнете разположението и, и особено положението на палеца за компенсиране на натягането (това е едно стърчащо показалче, сочещо надясно). Сваляте ролка.
                              11. Изваждате ремъка внимателно.
                              12.Купувате си каквото е необходимо - ролки ремъци и започвате да сглабяте.
                              13. Необходимо ви е обаче едно приспособление за натягане на ремъка. аз си го направих - един вал с ф7.8 и един диск с външно ф20 и дебелина около 7мм в който си пробих отвор ф7.8 отстоящ от центъра на диска на 4.5 мм - т.е направих си ексцентриков механизъм. тези две неща ги заварих, като диска е на разстояние около 10мм от края на лоста. Заварявате и една дръжка за да можете да въртите.
                              14. Бележите новия ремък като гледате белезите от стария ремък. ТУК ТРЯБВА ДА СТЕ ОСОБЕНО ВНИМАТЕЛНИ ЗАЩО ИНАЧА СТАВАТ ГАФОВЕ!!!!. Внимавате и посоката на въртене означена на ремъка да съвпада с посоката на въртене на двигателя (посока на часовата стрелка - гледано от страната на шайбите)
                              15. Проверявате на новата ролка къде е средното положение на палчето за което стана въпрос в стъпка 10. Бележите това положение, за до можете после при монтажа да оставите ролката в това положение.
                              16.Монтирате ролката върху двигателя и я завивате с гайката колкото да не падне.
                              17.Монтирате ремъка - аз започвам от шайбата на коляновия вал, като съвпадам белезите. Подпирате ремъка с нещо, примерно парцалче за да не се размести спрямо шайбата. След това поставям ремъка въху шайбата на изпускателните клапани и след това на шайбата на смукателните клапани. Тук обаче трябва да се внимава, защото тази шайба, поне при мен се беше леко завъртяла напред - вероятно от усилието на пружините на клапаните, и ремъка стоеше хлабав спрямо нея. Та трябваше да я върна в изходно положение. Това става обаче много внимателно за да не стане ГАФ, като използвам един специален ключ със закривени краища за да може да се запъне и да въртя.
                              16.Сега вече следва сложното - да се постави ремъка върху обтяжната ролка (ОР). Това няма как да го опиша, но идеята е да се обере хлабината на ремъка към ОР за да може да се постави върху нея.
                              17. С приспосблението направено в стъпка 13 си натягате ремъка. приспособлените се поставя в отвора който е в близост до ОР и се натяга, като ексцентрика я премества в посока към купето. Междевременно хлабината на ремъка се обира към ОР за да може тя да я поеме. Стягате гайката на ОР (като не изпускате при това приспосблението за да не се охлаби ремъка). След като затегнете трябва да видите положението на палеца. той трябва да е в средно положение. Ако не е повтаряте процедурата, като поставяте приспособленинето обирате му хлабината и оттягате гайката след което компенсирате в необходимата посока и затягате гайката. След като направих това правя една проверка - проверявам на колко градуса може да се зъврти ремъка, като го хвана по средата между обдяжната ролка и шайбата на коляновия вал. При мен това завъртане е около 45 градуса (толкова беше и на стария оригинален ремък).
                              18. Проверявате положението на белезите върху всички шайби и ако съвпадат, правите няколко обора на коляновия вал (вдигам на крик, включвам на 5 скорост и завъртам бавно). това го правя с цел да проверя опъването на ремъка - ако има някакво охлабване да го хваня преди да е станало късно.
                              19. Останалото монтиране се прави в обратна последователност на демонтирането.
                              20. Ами това е. Ако всичко е наред палите и газ!!!
                              Между другото процедурата не е толкова лесна и ако не сте го правили на някоя по проста кола НЕ Е МЯСТОТО ТОЧНО ТУК ДА СЕ УЧИТЕ!!!!
                              Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                              Comment

                              Working...
                              X